آداب تجارت با خارجی ها و آموزش فنون مذاکره با دکتر فرزاد امیر

بایگانی

اهمیت مذاکره کردن در معاملات تجاری

چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۴۸ ب.ظ

مدیران موفق از توانایی مذاکره کردن به طور موثر در معاملات روزانه خود بهره می گیرند.

توانایی مذاکره کردن به طور موثر، بدون شک یک مهارت است که هر صاحب کسب و کار خانگی باید در آن توانایی بالایی داشته باشد. می توان گفت دومین اولویت مهم برای به فروش رساندن محصولات یا خدمات به خصوص در کسب و کار های خانگی توانایی مذاکره کردن است. در کسب و کار، مهارت های مذاکره کردن روزانه مورد استفاده قرار می گیرد.


 همیشه به یاد داشته باشید که تسلط بر هنر مذاکره به این معنی است که مهارت های شما به گونه ای تنظیم شده است که شما همیشه می توانید یک موقعیت وین- وین یا برنده – برنده را در نشست ها و گفت و گو ها به وجود بیاورید. ایجاد موقعیت وین – وین در گفت و گوها به این معنا است که طرفین مذاکره بعد از انجام تصمیم گیری های نهایی و انعقاد قرارداد هر دو احساس کنند به خواسته ها و توقات خود رسیده اند و حس پیروزی داشته باشند، در اداره یک کسب و کار این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است  بخصوص که اساسا برای ایجاد روابط تجاری بلند مدت و سودآور است.

برای این که یک معامله وین – وین بین شرکت و کسب و کار شما و مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شما صورت بگیرد باید به خاطر داشته باشید که کالا یا محصولات شما باید نیازها و احتیاجات افراد را در ازای پرداخت مبلغی منصفانه بر طرف کند و به مخاطبان پیشنهاد یک خرید امن و با پشتیبانی را بدهد به این معنا که وظیفه شما پس از به فروش رساندن محصول پایان نمی یابد بلکه کماکان باید اطلاعات مورد نیاز درباره کالا و یا خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید تا بتوانید از طریق جلب رضایت مشتریان، مخاطبان بیشتری را برای تحت پوشش قرار دادن جذب کنید و تمامی این مراحل نیازمند توانایی مذاکره کردن به طور موثر و کارآمد است.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی